Utställningarna öppna idag 10–20

Museets övriga öppettider

Meny

Bättre upplevelse med cookies Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbsida. Genom att fortsätta accepterar du detta. Läs mer om cookies.

Close

Intervju med Linnéa Östedt Harrison (Neat Corporation)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Data- och tv-spel finns överallt. Vi spelar på konsoler och datorer, på mobilerna och surfplattorna vi har i våra händer. Hemma, på bussen, ensamma och med andra. Men vad vet du egentligen om de kreativa världarna bakom skärmarna?

Aldrig tidigare visat material från de studior som utvecklar spelen lyfts fram i utställningen. Upplev det dolda hantverket i de skissböcker, illustrationer, prototyper och skulpturer som ligger till grund för spelens visuella design. Möt talangfulla formgivare inom ett av Sveriges mest betydelsefulla konstnärliga fält.

Yarny, Medusa och en elefant

Om Linnéa Östedt Harrison
Linnéa började spela spel under 90-talet. Genom sin passion för att skapa upplevelser upptäckte hon att hon också hade en passion för att göra spel. Efter att ha arbetat med spel som Call of Duty, Battlefield, Star Wars och Mirror’s Edge, arbetar Linnéa nu som Creative Director för VR-spelet Budget Cuts.

Fler utställningar och samtal


Intervju med Martin Sahlin (Coldwood Interactive)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Intervju med Zeke Virant (Avalanche Studios)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Intervju med Emma Richey (Might and Delight)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Mark Wigley och Space Popular om Science Fiction och arkitektur

Space Popular: You Are a Citizen of Virtual Worlds

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

Boxen på ArkDes

Boxen

Planetary Protocols

Night Talk och vernissage av A Print Stockholm del 1

Night Talk och vernissage av A Print Stockholm del 2

A Print Stockholm

Kieran Long

Hus och träd uppbyggt i Minecraftblock.

Blockholm
Den fantastiska staden

Olafur Eliasson
Verklighetsmaskiner: Irma Boom i samtal med Hall of Femmes

Olafur Eliasson
Verklighetsmaskiner: Irma Boom föreläser

Venedigbiennalen 2016: Category Foundational

Venedigbiennalen 2016: Category Belonging

Venedigbiennalen 2016: Category Recognition

Venedigbiennalen 2016: Andrew Graham-Dixon

Venedigbiennalen 2016: Commisioners Nordic Pavilion

Bo. Nu. Då. Fyra bostadshistorier: 800 kvadratmeter

Bo. Nu. Då Fyra bostadshistorier: Nytt land

Bo. Nu. Då. Fyra bostadshistorier: Andrahand

Bo. Nu. Då Fyra bostadshistorier: Familjehotellet

Artist Talk: Olafur Eliasson & Timothy Morton

ArkDes Talks: Arkitekturfotografi

Affisch på stolen Chair One av Konstantin Grici

ArkDes Talks: Konstantin Grcic

Så hanterar vi dina personuppgifter