Utställningarna öppna idag 10–20

Museets övriga öppettider

Meny

Bättre upplevelse med cookies Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbsida. Genom att fortsätta accepterar du detta. Läs mer om cookies.

Close

Intervju med Emma Richey (Might and Delight)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Data- och tv-spel finns överallt. Vi spelar på konsoler och datorer, på mobilerna och surfplattorna vi har i våra händer. Hemma, på bussen, ensamma och med andra. Men vad vet du egentligen om de kreativa världarna bakom skärmarna?

Aldrig tidigare visat material från de studior som utvecklar spelen lyfts fram i utställningen. Upplev det dolda hantverket i de skissböcker, illustrationer, prototyper och skulpturer som ligger till grund för spelens visuella design. Möt talangfulla formgivare inom ett av Sveriges mest betydelsefulla konstnärliga fält.

Yarny, Medusa och en elefant

Om Emma Richey
Emma hade ett tidigt intresse för att rita och hon spenderade en stor del av sin barndom vid skrivbordet där hon skapade fiktiva figurer och världar inspirerade av bilderböcker och animerade filmer. Efter sina studier på Blekinge Tekniska Högskola i Digitala spel med fokus på digitala verktyg och filosofiska aspekter av spel började hon som 2D-grafiker på Might and Delight. Sedan 2019 jobbar Emma med Shelter 3 tillsammans med en liten grupp hängivna medarbetare.

Fler utställningar och samtal


Intervju med Martin Sahlin (Coldwood Interactive)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Intervju med Linnéa Östedt Harrison (Neat Corporation)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Intervju med Zeke Virant (Avalanche Studios)

'Yarny, Medusa och en elefant: Hantverket bakom svensk speldesign'

Mark Wigley och Space Popular om Science Fiction och arkitektur

Space Popular: You Are a Citizen of Virtual Worlds

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

ArkDes – Fryshuset: pedagogiskt samarbetsprojekt

Boxen på ArkDes

Boxen

Planetary Protocols

Night Talk och vernissage av A Print Stockholm del 1

Night Talk och vernissage av A Print Stockholm del 2

A Print Stockholm

Kieran Long

Hus och träd uppbyggt i Minecraftblock.

Blockholm
Den fantastiska staden

Olafur Eliasson
Verklighetsmaskiner: Irma Boom i samtal med Hall of Femmes

Olafur Eliasson
Verklighetsmaskiner: Irma Boom föreläser

Venedigbiennalen 2016: Category Foundational

Venedigbiennalen 2016: Category Belonging

Venedigbiennalen 2016: Category Recognition

Venedigbiennalen 2016: Andrew Graham-Dixon

Venedigbiennalen 2016: Commisioners Nordic Pavilion

Bo. Nu. Då. Fyra bostadshistorier: 800 kvadratmeter

Bo. Nu. Då Fyra bostadshistorier: Nytt land

Bo. Nu. Då. Fyra bostadshistorier: Andrahand

Bo. Nu. Då Fyra bostadshistorier: Familjehotellet

Artist Talk: Olafur Eliasson & Timothy Morton

ArkDes Talks: Arkitekturfotografi

Affisch på stolen Chair One av Konstantin Grici

ArkDes Talks: Konstantin Grcic

Så hanterar vi dina personuppgifter